STATUS PRAWNY: Fundacja
NIP: 727 278 55 27
REGON: 101329093
KRS: 00000405915
Statut Fundacji MOZART i TY
Rozdział I. Postanowienia ogólne
§1
- Fundacja MOZART i TY, zwana dalej Fundacją, działa na podstawie Ustawy z dnia 6. Kwietnia 1984 roku o fundacjach(Dz.U.Nr 46 z 1991 r., poz.203, ze zm.) oraz postanowień niniejszego Statutu.
- Fundacja została ustanowiona przez Tomasz Roberta Gołębiewskiego, zwanego dalej Fundatorem, Aktem Notarialnym sporządzonym przez Notariusza w Łodzi Małgorzatę Badowską, w Kancelarii Notarialnej w Łodzi, ul. Piotrkowska nr 89, w dniu 30 listopada 2011 roku za Nr Repertorium A 5067/2011.
§2
- Siedzibą Fundacji jest miasto Łódź.
- Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
- Terenem działania Fundacji jest cały obszar Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania swoich celów, Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
§3
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
§4
- Fundacja może używać nazwy także w języku angielskim: MOZART & YOU.
- Fundacja używa pieczątek z danymi identyfikacyjnymi Fundacji.
§5
Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla Fundacji, przyczyniających się do realizacji celów Fundacji.
Rozdział II. Cele i zasady działania Fundacji
§6
Celem Fundacji jest wspieranie i upowszechnianie wszechstronnego rozwoju kultury i sztuki oraz nauki, w tym z dziedziny teatru, muzyki, sztuk plastycznych, fotografii, filmu i literatury oraz mediów, o wysokich walorach estetycznych, moralnych, humanistycznych, tak w Polsce jak i poza granicami Rzeczypospolitej
§ 7
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- inicjowanie, wspieranie i promowanie przedsięwzięć muzycznych (wszystkie gatunki muzyczne) teatralnych, filmowych, multimedialnych i z zakresu sztuk pięknych,
- inicjowanie i wspieranie innych działań na rzecz kultury i sztuki,
- działalność charytatywną, polegającą na ułatwianiu dostępu do dóbr i „produktów” kultury,
- propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii,
- działalność badawczą w tworzeniu koncertów, przedstawień telewizyjnych, filmowych, teatralnych i prac artystycznych,
- inicjowanie i wspieranie nowatorskich rozwiązań w różnorodnych dziedzinach życia społecznego, a szczególnie w rozwoju kultury i sztuki, techniki i nauki,
- pomoc w rozwijaniu talentów szczególnie uzdolnionych artystycznie, dzieci i młodzieży,
- wspieranie młodzieży z biednych środowisk w edukacji poprzez internet,
- promocję artystów polskich i zagranicznych,
- wspieranie kontaktów pomiędzy przedstawicielami krajów i społeczności Europy, służących nawiązaniu współpracy na rzecz rozwoju kultury, sztuki i oświaty, wymiany informacji oraz tworzeniu nowych projektów artystycznych,
- integrowanie społeczeństwa wokół wartości kultury,
- edukację społeczeństwa w wspieraniu uczestnictwie i tworzeniu kultury,
- promocję miasta i twórców poza granicami Łodzi
Rozdział III. Majątek i dochody Fundacji
§8
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych) oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku jej działania.
§9
- Dochody fundacji mogą pochodzić z:
a. darowizn, spadków, zapisów,
b. dotacji i subwencji osób prawnych, konkursów
c. dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
d. dochodów z majątku fundacji,
e. odsetek bankowych.
Całość dochodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową.
Rozdział IV. Władze Fundacji
§10
Władzami Fundacji są:
- Rada Fundacji, zwana dalej Radą,
- Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.
Rada Fundacji
§11
- Rada Fundacji jest organem kontrolnym i opiniującym Fundacji.
- Rada Fundacji składa się z 3 do 15 członków i jest wybierana na pięcioletnią kadencję. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady, który kieruje jej pracami.
- Członków pierwszego składu Rady powołuje Fundator. Następnych członków Rady na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję lub dla rozszerzenia składu Rady, powołuje swą decyzją Rada.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach odwołanie członka Rady, i przez to pozbawienie go członkostwa w Radzie, może nastąpić w wyniku uchwały podjętej jednogłośnie przez pozostałych członków Rady Fundacji.
- Członkostwo w Radzie wygasa na skutek:
a. dobrowolnego wystąpienia, zgłoszonego pisemnie do Przewodniczącego Rady,
b. utraty praw obywatelskich na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
c. śmierci członka. - Nie można łączyć członkostwa w Radzie z członkostwem w Zarządzie.
§12
Do zadań Rady Fundacji należy, w szczególności:
- wytyczanie głównych kierunków działalności Fundacji,
- nadzór i kontrola nad działalnością Fundacji w szczególności kontrola stanu majątkowego Fundacji,
- c. zatwierdzanie rocznych sprawozdań Zarządu z działalności oraz udzielanie Zarządowi absolutorium,
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu w tym Prezesa,
- podejmowanie decyzji o zmianie statutu Fundacji,
- podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją lub o likwidacji Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszystkich innych sprawach niezastrzeżonych do kompetencji Zarządu.
§13
- Rada Fundacji zbiera się co najmniej raz w roku.
- Radę Fundacji zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek Zarządu, zgłoszony na piśmie.
- Rada Fundacji podejmuje decyzje w formie uchwał, zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego. Obrady Rady Fundacji są ważne, jeżeli co najmniej połowa jej członków jest obecna.
- Posiedzenie Rady może być zwołane w trybie nadzwyczajnym z inicjatywy Zarządu, bądź na pisemny wniosek Przewodniczącego Rady lub przynajmniej dwóch jej członków złożony na piśmie , w celu rozpatrzenia sprawy o szczególnym charakterze.
- Nadzwyczajne posiedzenie Rady winno być zwołane nie później niż w ciągu czternastu dni od daty zgłoszenia wniosku.
- Każdy z członków zwyczajnych Rady dysponuje jednym głosem.
- Posiedzenia Rady prowadzi Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący.
Zarząd
§14
- Zarząd Fundacji składa się z 1 do 3 osób, w tym Prezesa, powoływanych przez Radę Fundacji na pięcioletnią kadencję.
- Pierwszy Zarząd jest jednoosobowy, powołany przez Fundatora.
- Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
a) złożenia pisemnej rezygnacji do rąk Przewodniczącego Rady Fundacji,
b) utraty praw obywatelskich na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
c) śmierci członka Zarządu. - Zarząd Fundacji w całości lub jej poszczególni członkowie mogą być odwołani przez Radę Fundacji przed upływem kadencji, w drodze uchwały podjętej jednomyślnie przez wszystkich członków Rady.
§ 15
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu należy:
a) kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
b) realizacja celów statutowych,
c) sporządzanie planów pracy i budżetu,
d) sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
e) reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
f) zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
g) składanie wniosku do Rady Fundacji o zmianę Statutu,
h) wnioskowanie do Rady Fundacji o połączenie i likwidację Fundacji.
Zarząd co roku zobowiązany jest przedkładać Radzie Fundacji roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.
§ 16
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości listem poleconym na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
- O posiedzeniu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów, jeśli dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- W przypadku Zarządu jednoosobowego, Prezes zarządu podejmuje decyzje jednoosobowo.
Sposób reprezentacji
§ 17
Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, w przypadku Zarządu jednoosobowego – składa i podpisuje: Prezes Zarządu jednoosobowo, a w przypadku Zarządu wieloosobowego – składają i podpisują: dwaj członkowie Zarządu łącznie, w tym Prezes Zarządu.
Postanowienia końcowe
§18
Uchwałę w sprawie zmian w Statucie Fundacji, Rada Fundacji podejmuje bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania. Zmiany statutu nie mogą dotyczyć celów określonych w Akcie Założycielskim.
§19
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- Połączenie z inna fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- W sprawach połączenia z inną fundacją, decyzję podejmuje Rada Fundacji, bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
§20
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- O likwidacji Fundacji Zarząd Fundacji zawiadamia ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
- Uchwałę o likwidacji podejmuje Rada Fundacji, bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji, mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Rady Fundacji na rzecz działających w Rzeczypospolitej Polskiej organizacji o zbliżonych celach.
Statut Fundacji został przyjęty dnia 30.lutego 2011r.
Tekst jednolity Statutu został przyjęty 19. Grudnia 2011r.
Podpisano:
Fundator Tomasz Robert Gołębiewski